حبوبات را در وعده غذایی کودک بگنجانید

حبوبات را در وعده غذایی کودک بگنجانید

شهرزاد: حبوبات یکی از منابع بسیار خوب پروتئین هستند که می‌توانند جای کمبود گوشت یا تخم‌مرغ را پر کنند و تازه مواد معدنی بیشتری هم نسبت به آن‌ها دارند.

 

حبوبات را در وعده غذایی کودک بگنجانید - تصویر 1

 

نصف فنجان حبوبات پخته به اندازه یک تخم‌مرغ کامل پروتئین دارد که این مقدار را می‌شود در غذاهایی مثل پلوهای مخلوط (عدس‌پلو، لوبیاپلو، ماش‌پلو و...)، آبگوشت، خورش‌ها یا سوپ‌ها به راحتی به بچه داد.

 

یکی از مشکلات مهم تغذیه کودک با حبوبات نفخی است که اغلب آن‌ها ایجاد می‌کنند. پیشنهاد من برای حل این مشکل، عالی است! کافی است از چند روز قبل نخود، لوبیا، گندم، عدس یا هر چیز دیگری را که می‌خواهید در غذا بریزید، بخیسانید تا جوانه بزنند، مثل وقتی که می‌خواهید سبزه عید نوروز را بگذارید.

 

وقتی حبوبات ریشه دادند و قبل از این که سبزه‌شان سر بزند، موقع استفاده از آن‌هاست.

 

به این ترتیب اولا نفخ حبوبات به طور کامل گرفته می‌شود (چون چند روز خیس خورده) و ثانیا مواد پروتئینی و املاح حبوبات در همین فرایند چند برابر شده است! پروتئین و املاح جوانه حبوبات چند برابر خودشان است و زودتر هم می‌پزند.

 

اگر کودک‌تان دوست ندارد ریشه‌ها را دنبال حبوبات ببیند، قبل از ریختن در برنج، سوپ یا خورش، ریشه‌ها را جدا کنید و جدا بریزید. آبگوشت هم که بعدا کوبیده می‌شود و چیزی معلوم نمی‌شود!

حبوبات
لوبیا
پروتئین
عدس
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه