بخورید و ابر قدرت شوید

بخورید و ابر قدرت شوید

شهرزاد:بعضیها به محض اینکه باردار میشوند، سعی میکنند بدنشان را تقویت کنند؛ اما به جای اینکه از غذاهای سالم و مقوی بهره ببرند، از غذاهای پرکالری، اما کم ارزش استفاده میکنند، مثلا اندازه 4 نفر در روز برنج میخورند، آن وقت میگویند چرا چاق میشویم؟! ما به شما چند خوراکی سالم و مغذی را توصیه میکنیم تا سلامت خود و جنین تان را تضمین کنید.

 

بخورید و ابر قدرت شوید - تصویر 1

 

کلم بروکلی

 

اگرچه به تنهایی شامل مواد لازم برای یک بارداری سالم نیست، کلسیم، فولات، فیبر و آنتی اکسیدان های ضدبیماری دارد و از آنجاییکه ویتامین C بالایی هم دارد، به بدن درجذب آهن کمک میکند، البته وقتی همراه ماده غذایی غنی از آهن میل شود.

 

 

صبحانه غنی شده

 

فولات، هم قبل از بارداری مورد نیاز است، هم در هفته های ابتدایی بارداری؛ اما در 9 ماهه بارداری، نیاز شما به ویتامین B بالا میرود. متخصصان نیاز روزانه خانم های باردار به این ویتامین را در روز 400 میلیگرم اعلام کرده اند که توسط مکملهای ویتامینی یا موادغذایی غنی شده تامین میشود. صبحانه های غنی شده مانند کورن فلکسها، بهترین و ساده ترین منبع هستند. بیشتر انواع این غلات صبحانه ای به ازای هرکاسه، 400 میلی گرم فولات دارند. مارچوبه و لوبیا چشم بلبلی هم دارای مقادیر بالای فولات هستند.

 

 

آجیل

 

برای رشد مغز جنین شما، چربی لازم است. متخصصان توصیه میکنند چربیهای اشباع شده (چربی گوشت و کره) با چربی های غیر اشباع که برای قلب بی خطرند جایگزین شوند. کالری آجیل زیاد است و شما را مدت زیادی سیر نگاه میدارد، به همین دلیل حدود 30 گرم آجیل و انواع مغز ها، برای شما کافی است. فقط یک اخطار وجود دارد: «اگر شما حساسیت شدید دارید، خوراکیهای آلرژی زا مثل بادام زمینی را در دوران بارداری کنار بگذارید زیرا باعث افزایش خطر سرطان در نوزاد شما خواهند شد. »

 

 

میوه های خشک

 

اینها از آن دسته خوراکیهای خوشمزه ای هستند که میتوانید هرجایی با خودتان داشته باشید. مخصوصا زمانیکه ویار شیرینی کردید، چندتا از این میوه ها را میل کنید. آلبالو خشکه، برگه زردآلو، کیوی خشک و ... حواستان باشدکه موز خشک شده نخورید زیرا مقدار زیادی چربی دارد.

 

 

گوشت بی چربی

 

مقدار آهن موردنیاز برای بدن یک خانم باردار، 2 برابر یک خانم معمولی است، پس غذاهای غنی از آهن اهمیت بالایی در رژیم غذایی خانم های باردار دارند. اگر آهن کافی به بدن شما نرسد، خیلی زود احساس خستگی میکنید. گوشت، منبع بسیار خوبی از آهن قابل جذب برای شماست.

 

 

شیر کم چرب

 

در دوران بارداری، بدن شما 2 برابر همیشه کلسیم جذب می کند؛ اما خیلی از ما کلسیم لازم را در روزهای عادی به بدنمان نمیرسانیم، چه برسد به دوران حساس بارداری. توصیه میکنیم مصرف شیر را افزایش دهید، البته از نوع کم چربش. هر لیوان یک چهارم لیتری، 30 درصد کلسیم موردنیاز روزانه بدن شما (برابر هزار میلیگرم در روز) را فراهم میکند.

 

 

موز

 

موز، سرشار از پتاسیم است و انرژی زیادی را تامین میکند و برای ضعف های دوران بارداری بسیارمناسب است. شما میتوانید موز را حلقه حلقه کنید و به همراه غلات صبحانه و شیر نوش جان کنید. معجونهای خوشمزه ای می توان با موز تهیه کرد، امتحان کنید.

 

 

سبوس

 

شما روزانه به 20 تا 35 گرم فیبر نیاز دارید. هر برش از این نانهای سبوس دار، حداقل 2 گرم از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین میکند. سبوس همچنین آهن و روی را برای شما فراهم می آورد.

 

 

سبزیجات

 

اسفناج پخته، سرشار از آهن و فولات است، شلغم و کلم هم منابعی خوب برای کلسیم هستند. سعی کنید مصرف سبزی خوردنتان را افزایش دهید و متنوع بخورید آخر جدیدا همه کاهو را باکلاس میدانند و سبزی خوردن را فراموش کرده اند. هرچه رنگ سبزی تیره تر باشد، ارزش تغذیه ای، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد. درساندویچها و سوپ های خود، از سبزیجات استفاده کنید.

 

 

تخم مرغ

 

بسیاری از خانمها دردوران بارداری چشم دیدن گوشت را ندارند، پس تخم مرغ بهترین جایگزین گوشت برای این خانم ها است. تخم مرغ تمامی آمینو اسیدهای ضروری را دارد. اگر میخواهید یک شام سبک میل کنید، املت به همراه سبزیجات خردشده و کمی پنیر، بهترین گزینه برای شماست. اگر بوی آشپزخانه و غذاهای بودار دل شما را به هم می زند، چندین تخم مرغ را بپزید و در یخچال نگاه دارید تا هروقت خواستید تخم مرغ میل کنید، آماده داشته باشید. گنجاندن تخم مرغ درانواع سالاد و اسنک هم، ایده خوبی است.

 

بارداری
بروکلی
میوه
گوشت
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه